Postari recente
Arhiva
- September 2024
- July 2024
- May 2024
- February 2024
DE 12 ANI - AGRO EST MUNTENIA
DE 12 ANI - AGRO-EST MUNTENIA
Cunoscut pe piața românească ca unul dintre cei mai importanți distribuitori de inputuri agricole, în special pe zona de Est și Sud-est a României, compania AGRO-EST Muntenia aniversează 12 ani de activitate. Cu această ocazie se anunță o serie de schimbări atât la nivel de strategie de business, portofoliu de produse, cât și la nivel de comunicare.
“Ne dorim să fim mai aproape de fermieri, asta este cert. În 2021 găsești un volum foarte mare de inputuri agricole, iar competiția la nivel local, este foarte mare. Vom rămâne în continure competitivi la nivel de ofertă și preț, dar cel mai important este să înțelegem ce se întâmplă cu agricultura în climatul actual. Este imperativ să fim în pas cu fermierii, să-i ajutăm să depășeașcă obstacolele actuale și să anticipăm ce urmează. Urmărim îndeaproape și cu mare interes dezvoltarea la Agriculturii la nivel European, iar tehnologia este un pilon important în planurile noastre” - Mihai Moraru, fondator Agro Est MunteniaÎn 2021, AGRO-EST MUNTENIA devine parte din grupul de companii aparținând lui AEM HOLDING, fond de invetiții în agricultură care îți propune să investească în toate ramurile din sector și cu orientare pe zona de tehnologii, inovații, cercetare și ecologie.
Împreună cu echipa Deloitte, AGRO-EST a început procesul de de integrare în AEM HOLDING începând cu iunie 2020. Depunerea documentelor și divizarea a fost finalizată în luna Aprilie 2021.
Acum, ca parte integrată și jucător principal în AEM Holding, AGRO -EST Muntenia își propune o dezvoltare agresivă atât pe verticală cât și pe orizontală.
HECTARUL.RO
La nivel local AGRO-EST MUNTENIA va lansa un brand dedicat target-ului de agricultură în regim „hobby” – HECTARUL.RO
Brandul se va axa pe vânzarea de semințe (toate culturile), erbicide, fungicide, insecticide, fertilizanți foliari și biostimulatori, aparate și tehnologie pentru grădină și livadă, produse pentru agricultură ecologică. Echipa de dezvoltare a fost creată, iar lucrul la proiect s-a început, Hectarul.ro urmând a fi lansat înainte de finalul lui 2021.
„Ne adresăm fermierilor până în 5ha și homegardening-ului. Vrem să fim o alternativă SMART la ce se întâmplă actualmente în piață. Hectarul.ro trebuie să fie un one-stop shop atât pentru pasionații de grădinărit – iar pentru acest lucru ai nevoie de o varietate foarte mare de produse, de recomandări complementare și de costuri foarte bune. Echipa Hectarul lucrează de zor în acest sens. Apoi probabil că ne vom extinde și către zona de Flori – răsaduri, Pomi fructiferi, Plante ornamentale și ghivece, Ustensile, scule și unelte pentru grădinărit, Mobilier pentru terase și grădini” a continuat Mihai Moraru
FABRICA AGROEST
“Statul de producător este mai mult decât o nevoie, este o necesitate în acest moment, atât pentru AGRO-EST cât și pentru țara noastră. Pentru ca România să-și ia locul pe care îl merită în topul puterilor europene, trebuie să devenim mai mult decât un cumpărător și, respectiv, mai departe un distribuitor. Pe firul și fondul reglementărilor care urmează, am demarat o serie de proiecte care vor propulsa AGRO-EST și companiile din grup, în direcția în care putem crea produse inovatoare, bazate pe cercetări și probleme locale – deci tailor-made pentru culturile și clima de pe acest teritoriu. Totodată vom putea să asigurăm întreaga piață că produsele care părăsesc poarta fabricii noastre respectă toate normele Europene și se adreseză cu precădere fermierului român” - Mihai Moraru, fondator și CEO AGRO-EST MUNTENIA
AGRO-EST MUNTENIA a obținut, in cadrul programului de finantare al BEI - în 2021, fondurile pentru înființarea unei unități de producție pentru fertilizanti și biostimulatori, inclusiv pentru gama Eco.
Construcția va fi demarată la finalul lui 2021 cu finalizare spre jumatătea lui 2022, și se va face în Județul Buzău. Totodată, ea va incorpora singurul Centru de Cercetare privat pentru nutritia plantelor din Romania.
PRODUSE ȘI PROCESE
Noua strategie a AGRO-EST presupune o schimbare fundamentală a modului de vânzare prin extinderea portofoliului de produse și de servicii:
- Procesele de vânzare vor fi automatizate
- Controlul costului va fi întețit
- Accesul la stocuri se va face în timp real
- Transmiterea și preluarea comenzilor va fi ușurată considerabil prin deschiderea unor canale noi de achiziție și comunicare oferte
- lărgirea portofoliului de produse din gama eco, selectarea din portofoliu a produselor care respecta normele europene.
SERVICII ȘI DISTRIBUȚIE
La nivel de ofertă de servicii, AGRO-EST va implementa și module de SmartAgro [ar trebui sa mai completam aici]
Totodată, la nivel de distribuție, alături de echipa fabricii AGRO-EST și de cea a lui HECTARUL.RO, își vor extinde distribuția prin intermediul listări in key accounts în zona de lanțuri de magazine de bricolaj și magazine mici, de proximitate.
Totodată se invetește în direcția construcției unor platforme digitale, user friendly, pentru a facilita accesul la produse și la informații.
“În 2022, AGRO-EST va fi singurul producător de uree și azot lichid cu eliberare lentă în amestec; aminoacizi certificați ecologic. În 2023, AGRO-EST trebuie să devină șii exportator. Până atunci, nu trebuie să uităm de provocările lui 2021: în primul rând cele legate de schimbarea climei – secetă sau ploi abundente. Ne confruntăm cu decalarea anotimpurilor, cu temperaturi extreme și radiații solare crescute. Precipitațiile nu sunt uniforme, iar iernile sunt atipice. În primavara aceasta am înregistrat o insuficiență a rezervei de apă, iar în toamnă spre iarnă, estimăm, că se instala seceta și vom avea temperaturi de peste 10 grade. O altă problemă, o reprezintă faptul că 90% din suprafața agricolă este expusă – cu 200K – 800K maxim irigabil. Pe de altă parte, pe piața de cereale, se înregistrează diferențe mari de preț și totuși, o cerere din ce în ce mai mare. În același timp, ne aliniem la cerințele UE, ca până în 2030 să reducem cu 50% consumul de pesticide și cu 30% pe cel de îngrășăminte.”
- Mihai Moraru, fondator și CEO AGRO-EST MUNTENIA
COMUNICARE
“Trebuie să înțelegem impactul tehnologiei asupra sectorului Agricol. Infrastructura de internet a României a atins un apogeu în urma invetițiilor din ultimii ani în rețelele de telecomunicații. Acest lucru ne permite să ajungem mai repede la fermieri - acceptăm că fermierii au telefoane cu 4-5g, că au conturi de Facebook, că citesc și vizionează clipuri de specialitate pe YouTube, că se documentează și compară informația. Trebuie să facilităm accesul la informații, trebuie să respectăm trendurile digitale actuale – nu doar de dragul de a avea lucruri frumoase – si sa ne adaptam la nevoile lor de continut. Trebuie să comunicăm frumos. curat și să nu-i agasăm. România are nevoie de o strategie agricolă nouă și de o abordare total nouă când vine vorba de a aduce fermierii la un loc” ne-a mai spus Mihai Moraru
Începând cu August 2021, AGRO-EST va comunica sub noua identitate și sub o linie nouă vizuală, promițând că nu se vor îndepărta de valorile și temelia care i-a adus în acest punct, dar că și-au ajustat imagine pentru a corespunde cerințelor actuale și pentru a fi în pas cu timpurile.
AGRO-EST și-a propus să aducă un omagiu echipei sale și clienților care i-au susținut în acest lung drum spre succes – astfel, vor lansa treptat o serie de filmulețe și imagini în care vor fi incluși și prin care sărbătoresc cei 12 ani de activitate împreună
Proiectele de rebranding au fost dezvoltate și coordinate alături de WEARE Younger, agenție de consultanță de marketing, branding și digitalizare.
DESPRE AGRO-EST MUNTENIA
AGRO-EST a fost înființată în 2009, iar în 2011 a finalizat investiția în prima platformă logistică și a înființat divizia de distribuție către fermierii din județul Buzău. Din 2012 până în 2017, compania și-a extins activitatea în județele Ialomița, Brăila, Vrancea, Călărași, Teleorman, Giurgiu, Tulcea, Olt, Prahova, Constanța, Dolj, Argeș, Galați, Vaslui și Bacău, iar în 2019, în zonele Bana și Moldova. De-a lungul anilor, AGRO-EST a achiziționat fermele Sunfield Farming (2015), Agrigreenmax (2018). A lansat platforma informațională Ecoferma (2020) și platforma Hectarul.ro (2021), a demarat investiția în fabrică, cu termen de finalizare în Q1 2022. În 2021, s-a înființat AEM Holding.
În 2017, a avut loc prima gală AEM, la Brașov, transmisă în direct pe platformele de agricultură. Compania a sărbătorit 10 ani de existență prin Gala AEM 2018, la Alba Iulia. AGRO-EST Muntenia a a fost premiata în 2019 la Gala Oameni pentru Oameni, ca Promotor al Filantropiei – pentru proiectele sociale susținute și finanțate între 2017 și 2019. AGRO-EST a fost inclusă în topul companiilor europene cu dezvoltare susținută (2019).
De-a lungul timpului AGRO-EST a încheiat parteneriate cu Omex Agrifluids UK (2013), Hortifeeds Nutrel UK (2014), Plymag Spania și SPD Franța (2015), Intracorp UK (2016), Agronution Franța (2019), Tracegrow Finlanda și Abaxton Spania (2020), Adva Green Belgia, Compo Germania și Icechim – pentru centrul de cercetare (2021).